הגדלת אחוזי ההפקדה לפנסיית חובה בשנת 2016

26.07.2016 | עו"ד שי בן נתן

יום 23/05/2016 הרחיב שר הכלכלה, בנימין נתניהו, בצו הרחבה, את ההסכמה שהושגה בין ההסתדרות להתאחדות התעשיינים במסגרתה הוחלט כי החל מחודש יולי 2016 יעלה שיעור ההפקדה לקרן פנסיה ו/או לקופת ביטוח/ קופת גמל שאינה קרן פנסיה בשתי פעימות. להלן עיקרי צו ההרחבה בדבר הגדלת ההפרשות לביטוח פנסיוני במשק.

החל מיום 1.7.16

תשלום המעסיק לרכיב תגמולים יגדל ל- 6.25% – משכר העובד.

הניכוי מהעובד לרכיב תגמולים יגדל ל- 5.75% – משכר העובד.

תשלום המעסיק לרכיב הפיצויים לא יפחת מ- 6% – משכר העובד.

החל מיום 1.1.17

תשלום המעסיק לרכיב התגמולים יגדל ל- 6.5% – משכר העובד.

הניכוי מהעובד לרכיב תגמולים יגדל ל- 6% – משכר העובד.

תשלום המעסיק לרכיב הפיצויים לא יפחת מ- 6% – משכר העובד.

להלן טבלה מרכזת:

רכיב

המצב כיום

יולי 2016

ינואר 2017

הפקדות עובד

5.5%

5.75%

6%

הפקדות מעסיק

6%

6.25

6.5%

פיצויים

6%

6%

6%

תשלום המעסיק לרכיב פיצויי פיטורים:

שיעור הפרשת המעסיק לרכיב פיצויים לקרן פנסיה ו/או לקופת ביטוח ו/או לקופת גמל, יהיה בהתאם להסכם החל על העובד ובכל מקרה לא יפחת מ – 6% משכרו הקבוע של העובד.

תחולה:

ההסכם חל על כלל העובדים השכירים במשק הזכאים להפקדות לפנסיה מכוח הסכם פנסיית חובה (צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק), וכל מי שזכאים להפקדות לפנסיה מכוח הסכמים אחרים ששיעור ההפקדה בהם נמוך מ- 18.5% ונמוך מהתשלומים המפורטים בטבלה (לתגמולים ולפיצויים, בהתאמה).

הסכם הגדלת הפנסיה אינו רלוונטי למי שכבר חתום על פי ההסכמים החלים במקום עבודתו להפקדות בשיעור גבוה מ – 18.5% שהתשלומים עבורו עולים על השיעורים המפורטים למעלה (לתגמולים ולפיצויים, בהתאמה).

ביטוח מנהלים:

תשלום המעסיק לתגמולים בקופת ביטוח מנהלים / קופת גמל שאינה קרן פנסיה, יכלול את תשלום המעסיק עבור רכישת כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה בשיעור הדרוש להבטחת 75% מהשכר הקובע של העובד, כאשר בכל מקרה, שיעור הפרשות המעסיק לחלק התגמולים לבדו לא יפחת מ – 5% מהשכר הקובע. בהסכם מובהר, כי ככל שיהיה צורך בהגדלת העלויות בשל הכיסוי בגין אובדן כושר עבודה (מעבר ל 6.25% או 6.5% בהתאמה) מוסכם כי העלויות למעסיק בגין רכישת אובדן כושר עבודה כאמור, ביחד עם הפרשות המעסיק לדמי תגמולים, לא יעלו בכל מקרה על 7.5% מהשכר הקובע.

על המעסיק להעביר לעובד הודעה על שינוי תנאי העסקתו ובו לכלול את שיעורי ההפרשה החדשים, וצרף את ההודעה לתלוש השכר של חודש יולי 2016 וינואר 2017, בהתאמה.

אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ו/או חוות דעת משפטית. בכל מקרה יש להתייעץ עם עו"ד מוסמך על מנת לקבל ייעוץ המותאם לנסיבות המיוחדת ולנתוני המקרה הספציפי וכל מקרה יש לבחון לגופו. אין במסמך זה כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הכותב או המשרד.

חדשות אחרונות