מסלולים ירוקים חדשים בתחום הקצאת אופציות ומניות לעובדים

14.08.2017 | עו"ד בועז פינברג

רשות המיסים מעבירה מפעם לפעם נושאים הדורשים רולינג למסלול ירוק, המקצר את הליך קבלת הרולינג הנדרש מהרשות. במסגרת זו, ועל בסיס עובדות מוסכמות וברורות, ניתן לפנות ברולינג מסלול ירוק אשר מאושר באופן עקרוני באופן אוטומטי. נציין עם זאת, כי גם במסגרת המסלול הירוק מבקשת לעיתים המחלקה המקצועית לקיים פגישה בנושא נשוא הרולינג, לפני מתן האישור. מחלקת המיסוי תשמח לעמוד לרשותכם בכל סיוע נדרש בנושא זה.

לאחרונה פרסמה הרשות שלושה נושאים נוספים אשר עברו למסלול הירוק:

המסלול הראשון עוסק במקרים בהם מבוצעת החלפת מכשירים הוניים אגב שינוי מבנה – כלומר במקרים בהם במסגרת הליך של מיזוג חברות, מוחלפות האופציות שהוקצו לעובדים בחברה המעבירה, באופציות של החברה הקולטת. יצוין, כי ככל שהמכשירים ההוניים שהוקצו לעובד במקום המכשירים ההוניים שהוחזקו על ידו, יהיו בשווי גבוה יותר משווי המכשירים לפני ההמרה, יחשב ההפרש בין שווי המכשירים שהתקבלו לשווי המכשירים שהוחזקו ע"י העובד טרם שינוי המבנה כהקצאה חדשה של אופציות.

כמו כן, היתרון הבולט במסלול זה, הוא האפשרות לחברה לבצע עסקת שינוי מבני, מבלי לחשוש לפגיעה בתקבולי העובדים ו/או לחילופין לחשוש מחשיפת מס כלשהי בעקבות כניסתה לעסקה.

שני המסלולים הנוספים עוסקים בתכנית ה-ESPP (Employee Stocks Purchase Plan). התכנית מאפשרת לעובדים להפריש חלק משכרם החודשי באופן קבוע, על מנת לרכוש בסכומים שהופרשו מניות של החברה המקצה בתנאים מוטבים. מסלולים אלה מאפשרים לעובדים להיכנס לתחולתם הן במידה ומסלול הקצאת המניות הינו באמצעות נאמן, והן במקרים בהם מסלול ההקצאה הינו ללא נאמן.

המסלולים המפורטים לעיל, מצטרפים למסלולים הירוקים הקיימים זה מכבר בתחום אופציות לעובדים, אשר מקנים לעובדים הקלות מיסוי באמצעות יצירת "רצף מיסויי" באירועי מס שונים. רצף זה מאפשר לעובדים לדחות את מועד החיוב במס למועד מימוש האופציות או המניות המוחזקות על ידם, אולם כניסה לתחולת המסלולים תתאפשר רק במקרים בהם יעמדו העובדים בתנאיהם, ובנוסף יחזיקו במכשירים ההוניים בגינם ניתנת ההטבה בבעלותם במשך לכל הפחות שנתיים ממועד ההקצאה המקורי.

חדשות אחרונות