כלי חדש והכרחי - ייפוי כוח מתמשך!

05.06.2019 | ZAG-S&W

האם ידעתם כי ייפוי הכוח הנוטריוני שיש בידיכם יתבטל כאשר חס וחלילה תאבדו את כשירותכם המשפטית בעקבות מחלה, תאונה, מוגבלות פיזית או נפשית?

האם ידעתם כי ייפוי הכוח הנוטריוני שיש בידיכם יתבטל לאלתר במועד פטירתכם ולא יהיה תקף לאחר מכן?

האם ידעתם כי ייפוי כוח נוטריוני אינו יכול להסמיך אדם אחר לבצע פעולות משפטיות הנוגעות לעניינכם הרפואיים אלא רק לעניינים הנוגעים לרכושכם?

האם ידעתם שבמידה ותאבדו את כשירותיכם המשפטית יאלצו קרובי משפחתכם לפנות לבית המשפט  בכדי למנותם כאפוטרופוס והם יאלצו להתמודד כל העת עם הבירוקרטיה (הלא נעימה יש לומר) הכרוכה בהתערבות ופיקוח של בית המשפט תוך חדירה לאוטונומיה האישית והמשפחתית שלהם?

לכל הקשיים שפורטו לעיל (ולעוד רבים) יש פתרון חדש ומהפכני – ייפוי כוח מתמשך – כלי משפטי חדש שלא לומר כלי מהפכני המאפשר לכם להחליט מראש על תרחיש חייכם העתידי במידה ולא תוכלו לנהל את עניינכם בעצמכם, לרבות במקרים בו לא תהיו כשירים מבחינה משפטית. במסגרת ייפוי הכוח המתמשך תוכלו לקבוע מראש מי יהיה מיופה הכוח, מה יהיו סמכויותיו ואיך יפעילן, כיצד יסופקו צרכיכם האישיים היומיומיים, היכן תגורו, כיצד תטופלו מבחינה רפואית וכן להגדיר "אנשים מיודעים" אשר יקבלו מידע ו/או דיווחים שוטפים ממיופה הכוח על החלטות שקיבל ופעולות שביצע במסגרת ייפוי הכוח המתמשך שאתם קבעתם. ייפוי הכוח המתמשך יאפשר למיופה הכוח לטפל גם בעניינכם האישיים, לרבות עניינים רפואיים, ולא רק בענייני רכוש. ייפוי הכוח המתמשך יהיה תקף גם לאחר מותכם ויתייחס גם לפעולות שונות הנוגעות לצוואתכם.

ייפוי כוח מתמשך יכול להיערך רק על ידי עורך דין אשר עבר הכשרה מקצועית מטעם האפוטרופוס הכללי ועליו חותמים הממנה, מיופה הכוח ועורך הדין אשר ערך את ייפוי הכוח המתמשך. לאחר מכן, יופקד ייפוי הכוח המתמשך ע"י עו"ד במרשם המנוהל ע"י האפוטרופוס הכללי וייכנס לתוקף בהתאם לתנאים שנקבעו ע"י הממנה בייפוי הכוח המתמשך, בין אם בהחלטה משותפת של משפחתו של הממנה ובין אם בהתאם לחוות דעת רפואית.

במסגרת זו, אנו שמחים לעדכנכם כי עו"ד אופיר פז ממשרדנו הוסמך ע"י האפוטרופוס הכללי לערוך ייפוי כוח מתמשך וישמח לספק מידע ו/או שירות הנוגעים לעריכתו. בנוסף, הוסמך עו"ד אופיר פז לערוך הנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס ומסמך הבעת רצון.

 

 

חדשות אחרונות