הארכת נוהל גילוי מרצון של רשות המסים עד ליום 31.12.16

03.07.2016 | עו"ד בועז פינברג ורו"ח אבידור לפיד

תאריך 30 ביוני 2016 פרסמה רשות המסים הוראת שעה הנוגעת להארכת המועד האחרון להגשת בקשה לגילוי מרצון, עד ליום 31.12.16. בשונה מהעבר, הפעם, לאור התיקון שנעשה לאחרונה בחוק איסור הלבנת הון (תיקון מס’ 14), אשר הפך עבירות מס חמורות לעבירות מקור (דהיינו עבירות אשר הרכוש הקשור בהן מהווה רכוש אסור אשר הלבנתו מהווה עבירת הלבנת הון), הודיעה הרשות, כי הגילוי מרצון יכלול, בנוסף לחסינות מפני העמדה לדין פלילי בגין עבירות המס – גם חסינות מפני העמדה לדין פלילי בגין עבירות הלבנת ההון, שמקורן בעבירות המס שנעברו.

גם במסגרת ההארכה האחרונה, קיימים מס’ מסלולים לנוהל:

  1. הליך רגיל – במסלול זה ניתן להגיש בקשה הכוללת את שמו של הנישום ופירוט ביחס להכנסות הבלתי מדווחות. לאחר שהמידע מגיע למח’ החקירות ברשות המסים, מתקבלת החלטה האם אותו נישום זכאי להשתתף בנוהל, וככל שכן, עניינו עובר למשרד השומה הרלוונטי לצורך חישוב המס.
  2. הגשת בקשה אנונימית – במסלול זה ניתן להגיש בשלב הראשוני בקשה ללא ציון פרטי הנישום על מנת לברר את חבות המס הנובעת מהפנייה. מובן כי עם בירור חבות המס הצפויה יידרש הפונה לציין את שמו של הנישום ופרטיו המלאים. יש לשים לב, כי כל עוד לא גולה שמו של הנישום, עלולה הרשות להתחיל בחקירה פלילית כנגדו, דבר שעלול להביא לביטול החסינות הפלילית.
  3. מסלול מקוצר – כאשר סך ההון שנכלל בבקשה אינו עולה על 2 מיליון ₪ וההכנסה החייבת הנובעת ממנו אינה עולה על 0.5 מיליון ₪, ניתן להגיש את הבקשה במסלול המקוצר בצירוף דוחות המס המתקנים הרלוונטיים. עם אישור הבקשה, יונפק לפונה שובר תשלום. עם תשלום השובר במועד, תימסר לפונה הודעה שלא תיפתח נגדו חקירה פלילית בנוגע למידע שמסר.

משרדנו מציע לכל מי שטרם הסדיר הכנסות בלתי מדווחות, לשקול נקיטת הליך גילוי מרצון.

*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ו/או חוות דעת משפטית. בכל מקרה יש להתייעץ עם עו"ד מוסמך על מנת לקבל ייעוץ המותאם לנסיבות המיוחדת ולנתוני המקרה הספציפי וכל מקרה יש לבחון לגופו. אין בכתבה זו כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הכותב או המשרד.

 

חדשות אחרונות