האפשרות לקיים מגעים ראשוניים עם משקיעים מסווגים לפני IPO

01.06.2016 | עו"ד ליטל סלוצקי ומר תומר סגל

בהתאם לעמדת הרשות לניירות ערך שפורסמה לאחרונה, חברה השוקלת לבצע הנפקה ראשונה לציבור, תהא רשאית למסור מידע על פעילותה למשקיעים מסווגים (המוגדרים בסעיף 12 לתוספת הראשונה בחוק ניירות ערך, בין היתר, קרן להשקעות משותפות, יועץ השקעות, חתם, קרן הון סיכון, ולמעט "לקוח כשיר") עימם היא מקיימת מגעים ראשוניים, זאת עוד לפני שביצעה הצעה של ני"ע על פי תשקיף או טיוטה של תשקיף ועד 15 ימים לפני קבלת היתר לפרסום התשקיף.

המטרה היא לאפשר לאותן חברות "לחוש את השוק" ולבחון האם יש למשקיעים המסווגים עניין בהצעה המיועדת ומהי היתכנותה, עוד לפני שהן מתחילות בתהליך של ההכנות להנפקה, אשר להן עלויות ותשומות גבוהות (הכנת דוחות כספיים, טיוטות תשקיף, דיונים עם רשות ניירות ערך והבורסה, שכירת שרותיהם של משרדי עורכי דין, רואי חשבון, יועצי הנפקה וכו’).

כל מידע מהותי שיימסר על ידי החברה במהלך המגעים הראשוניים האמורים ייכלל בתשקיף ההנפקה. אין באמור לגרוע מהחובה לכלול כל פרט הטעון גילוי בטיוטת תשקיף או בתשקיף ההנפקה.

לעמדת סגל הרשות המלאה ראה לינק להלן:

http://www.isa.gov.il/Corporations/Staf_Positions/SLB_Decision/Public_Offers/Documents/22052016_5.pdf

אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ו/או חוות דעת משפטית. בכל מקרה יש להתייעץ עם עו"ד מוסמך על מנת לקבל ייעוץ המותאם לנסיבות המיוחדת ולנתוני המקרה הספציפי וכל מקרה יש לבחון לגופו. אין במסמך זה כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הכותב או המשרד.

 

חדשות אחרונות